75 lat firmy Bernafon

Ważna misja

[iframe width="560" height="315" data-category-consent="cookie_cat_marketing" data-consent-src="https://www.youtube.com/embed/oE7lmFsM5Rg?autoplay=1" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen][/iframe]

W Bernafonie mamy również ważną misję. Ukształtowaną przez naszą pasję, kompetencje technologiczne i zaangażowanie w partnerstwo: “Wspólnie pomagamy ludziom lepiej słyszeć i komunikować się.”

Obchodzimy obecnie 75-lecie firmy Bernafon - świetuj z nami tę rocznicę i dowiedz się więcej o tym, co sprawia, że ​​jesteśmy tak wspaniałą firmą, jaką jesteśmy dzisiaj.

Kluczowe kamienie milowe

1946 - 1974

Szwajcarskie dziedzictwo w protetyce słuchu

Nasza fascynująca historia zaczęła się w Szwajcarii, kiedy to młody student wydziału inżynierii, Hans Gfeller Jr., skonstruował samodzielnie aparat słuchowy dla swojego niedosłyszącego ojca.

1946

Początki

W początkowym okresie swojej działalności , Gfeller AG była firmą telekomunikacyjną znaną z produkcji telefonów. Pomimo pierwszych sukcesów kierownictwo firmy zawsze szukało możliwości rozwoju i ekspansji rynkowej. Pierwszy przełom w historii Gfeller AG nastąpił wtedy, gdy właściciel firmy Hans Gfeller Sr. wrócił do domu z podróży do Stanów Zjednoczonych z nowym aparatem słuchowym. Jego syn, Hans Gfeller Jr., szczególne zainteresował się nowym nabytkiem ojca. Zamiast jednak podziwiać to, co było wówczas najlepsze w technologii audioprotetycznej, Gfeller Jr. chwycił śrubokręt i - część po części – rozmontował przywieziony przez ojca aparat słuchowy. Zafascynowany nowymi możliwościami już wkrótce zaczął opracowywać i sprzedawać za pośrednictwem rodzinnej firmy własne urządzenia wzmacniające dźwięk.

  • Wizyta w urzędzie szwajcarskiej poczty, telefonu i telegrafu (PTT). (Hans Gfeller Sr.-piąty od prawej strony)

  • Hans Gfeller Jr (zdjęcie po lewej stronie). oraz Hans Gfeller Sr. (zdjęcie po prawej stronie, z aparatem słuchowym)

Grudzień 1946


“Umowa zawarta z A. Kunz & Co, Zurych i E. Singer, Berno, na dostawę 250 szt. wzmacniaczy lampowych w cenie 128 franków szwajcarskich. Koszt produkcji, łącznie z testami - około 76 franków. Pierwsza próbka jest już gotowa i będzie dostarczona w ciągu kilku następnych dni.”

Protokół zarządu firmy, 20 grudnia 1946

1949

Globalny sukces

Zainteresowanie aparatami słuchowymi Gfeller wzrastało bardzo szybko, również poza Szwajcarią. Do 1949 roku zawarto liczne umowy sprzedaży , w tym również z firmami z odległych krajów Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Kilka lat później otwarto pierwszy oddział sprzedaży w Stuttgarcie w Niemczech.

  • Testowanie aparatów słuchowych (1950)

  • Produkcja aparatów słuchowych (1950)

1954

Od aparatu pudełkowego do zausznego

Pierwszy przenośny aparat słuchowy firmy Bernafon był urządzeniem dwuczęściowym, wykorzystującym wzmacniacze lampowe, które użytkownicy musieli nosić w osobnym pudełku. Wynalezienie tranzystora umożliwiło projektowanie znaczniej mniejszych i lżejszych wzmacniaczy. Firma Gfeller AG wprowadziła na rynek swoje pierwsze zauszne aparaty słuchowe.

mini_vakuumroehre_384x384

Rozwój elementów wzmacniających: od lamp próżniowych do tranzystora (skala 1: 2)

1975 - 1994

Ekspansja i konsolidacja

Kryzys gospodarczy 1973 roku w połączeniu z szybkimi zmianami technologicznymi ukształtował strategię firmy na kolejne lata. Chcąc działać z sukcesem na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, Gfeller AG , będąca dotychczas firmą o profilu typowo telekomunikacyjnym, zdecydowała się całkowicie skupić się na produkcji aparatów słuchowych.

1982

Wprowadzenie na rynek serii T

Seria T była pierwszą linią aparatów słuchowych wyposażonych w układy scalone oraz dwa zaawansowane procesory. Dzięki swoim możliwościom okazała się ogromnym sukcesem rynkowym firmy. Udoskonalany w kolejnych latach produkt był tak popularny, że pozostawał w produkcji aż do roku 2002.

1987

Powstanie Ascom

Firma Gfeller połączyła się z Autophon, Hasler i Zellweger i utworzyła Ascom. Nowa grupa zatrudnia 14 000 pracowników i osiąga roczny obrót w wysokości 2.2 miliarda franków szwajcarskich.

Pierwszy cyfrowo programowalny aparat słuchowy

Po czterech latach intensywnych prac badawczo-rozwojowych firma wprowadziła na rynek PHOX - pierwszy na świecie programowany cyfrowo aparat słuchowy.

phox_tek_enduser_384x384

“Poprzednie aparaty słuchowe były regulowane przez protetyka słuchu ręcznie, za pomocą śrubokrętu. W przypadku PHOX dopasowanie realizowano za pomocą nowoczesnej jednostki programującej zawierającej procesor Intel. W praktyce oznaczało to możliwość wygodnego i precyzyjnego programowania nawet dziesięciu różnych parametrów aparatu słuchowego.”

phox_tek_enduser_384x384

“Poprzednie aparaty słuchowe były regulowane przez protetyka słuchu ręcznie, za pomocą śrubokrętu. W przypadku PHOX dopasowanie realizowano za pomocą nowoczesnej jednostki programującej zawierającej procesor Intel. W praktyce oznaczało to możliwość wygodnego i precyzyjnego programowania nawet dziesięciu różnych parametrów aparatu słuchowego.”

1989

Kluczowy gracz w branży

„Z wielką dumą kierownictwo firmy ogłasza pracownikom i akcjonariuszom, że nowa grupa zajęła jedenaste miejsce wśród największych firm telekomunikacyjnych na świecie”.

1992

Przejęcie działu aparatów słuchowych firmy Bosch

Dalszy rozwój firmy dzięki przejęciu działu aparatów słuchowych Robert Bosch GmbH. W tym samym roku firma otworzyła własne biuro sprzedaży w Berlinie.

1994

Sprzedaż Ascom Audiosys na rzecz William Demant Holding

„W ramach nowej strategii określonej przez grupę Ascom zdecydowano o reorganizacji poszczególnych obszarów działań grupy. Produkcję aparatów słuchowych przejmuje duński holding William Demant ”.

1995 - 2021

Na drodze innowacji

Po przejęciu firmy przez William Demant Holding (WDH), który koncentruje się głównie na protetyce słuchu i sprzęcie do diagnostyki audiologicznej, rozpoczęto intensywne prace w zakresie produkcji aparatów słuchowych i logistyki. Rozwój produktów Bernafon, marketing i sprzedaż pozostają odrebne i są realizowane niezależnie.

1995

Nazwa Bernafon i nowa siedziba w Bern-Bümpliz

Poszczególne oddziały firmy zmieniają nazwę na „Bernafon”. Po raz pierwszy Bernafon łączy w swej nazwie markę z miejscem nowej siedziby w Bern-Bümpliz.

Bernafon na fali innowacji


1999

Smile

Pierwszy w pełni cyfrowy aparat słuchowy

2002

Symbio

Pierwszy na świecie aparat słuchowy z ChannelFree ™

2007

Brite

Wielokrotnie nagradzany model ze słuchawką wewnątrzuszną

2012

Chronos

Aparat NanoRITE z niezwykle skuteczną redukcją sprzężeń zwrotnych

2018

Zerena

Pierwszy aparat słuchowy kompatybilny ze smartfonami

2019

Viron

Pierwszy aparat słuchowy zasilany akumulatorem litowo-jonowym

2019

Leox

Aparat słuchowy z True Environment Processing ™ dla osób z głębokim ubytkiem słuchu

2020

Alpha

Pierwszy w branży aparat słuchowy z technologią Hybrid Technology ™

2021

Przed nami nowe możliwości

Dzięki wyraźnemu kierunkowi rozwoju oraz skupieniu się na produktach o najwyższe jakości , Bernafon nieprzerwanie zwiększa swój udział w rynku urządzeń wspomagających słyszenie. Zmieniające się potrzeby naszych Partnerów oraz rosnące oczekiwania Użytkowników naszych produktów sprawią, że nadchodzące lata z pewnością będą obfitować w niezwykle ciekawe rozwiązania.

Identyfikacja wizualna

Logo Bernafon

Bernafon to szwajcarska firma, której celem jest niesienie pomocy w zakresie poprawy słuchu, a nasze logo jest wizualnym wyrazem tego zaangażowania. Nasze motto wskazuje na entuzjazm i pasję, które nas napędzają. Ikona ucha umioszczona obok słów oznacza naszą obietnicę dostarczania wysokiej jakości produktów w oparciu o wiodące technologie.

bernafon_logo

Ewolucja logo firmy

Czy wiesz, że kusza zdobiła nasze pierwsze logo w 1946 roku? W okresie międzywojennym i podczas Wielkiego Kryzysu dodatek ten był cechą wspólną szwajcarskich znaków towarowych. Jako alternatywa dla szwajcarskiego krzyża, kusza symbolizowała atrybuty jakości, niezawodności i trwałości, w których nadal znajdujemy bogate znaczenie.

  • 1946-1958

    bernafon_logo_1946

  • 1958-1986

    bernafon_logo_1958

  • 1986-1999

    bernafon_logo_1986

  • 1999-2007

    bernafon_logo_1999

  • 2007-2021

    bernafon_logo_2007

Nasza nazwa wywodzi się od miasta, które nazywamy domem, tj. od Berna w Szwajcarii. Pasuje również do nas, ponieważ Berneńczycy są znani jako ludzie odpowiedzialni i praktyczni.

Kampanie produktowe

  • Czy pamiętasz "Heidi"? To była prawdziwie szwajcarska kampania promująca aparat SwissEar w 2005 roku.

  • Uznana kampania. Zarówno aparat słuchowy Brite (zdobywca nagrody Red Dot), jak i kampania, zostały uznane za niezapomniane i wyjątkowe (2007).

  • Międzynarodowe uznanie. Film Bernafon Great Plus zdobył Złotego Delfina na Cannes Corporate Media & TV Awards w 2016 roku.

  • Szwajcarski hotelarz. Charles Frey, nasz modny rzecznik Zereny, był na okładce pierwszego magazynu Bernafon HF (2017).

Więcej najważniejszych informacji o kampanii

Smile (1999)

:-)

Symbio (2002)

Najdokładniejszy obraz dźwięku

Prio (2006)

Najlepszy w swojej klasie

Xtreme (2007)

Do granic możliwości

Vérité (2009)

Czysty, naturalny dźwięk

Veras (2011)

Nowa perspektywa

Chronos (2012)

Nadszedł czas

Acriva (2013)

Maksymalna precyzja

Carista (2013)

Zapoznaj się ze szczegółami

Juna (2014)

Doskonałe wrażenia słuchowe

Supremia (2015)

Potężne perspektywy

Zerena (2018)

Nowa dynamika słyszenia

Viron (2019)

Dźwięk Viron. Po prostu bliżej rzeczywistości.

Leox (2019)

Uwolnij swoja spontaniczność

Alpha (2020)

Bernafon Alpha. Inspired by the best.

Relacje pracowników

Jak się pracuje w firmie Bernafon?

"Nasze motto ’Twój słuch, nasza pasja’ brzmi dla mnie tak prawdziwie. Dowiadywanie się o tym, że 9-letnia dziewczynka odkryła dźwięk dzięki naszym aparatom słuchowym, jest tak satysfakcjonujące, radosne i bezcenne."
Silvana P., menadżer ds. brandu, Włochy

"Jestem bardzo wdzięczny za niesamowitą sieć osób, z którymi pracuję. Naukowcom na uniwersytetach, dystrybutorom, protetykom słuchu - wiele się od nich nauczyłem."
Neil H., menadżer ds. audiologicznych, Berno

"Wraz z kilkoma kolegami stworzyliśmy zespół muzyczny Bernie Bees. Graliśmy na przyjęciach bożonarodzeniowych, a także na imprezach dla klientów. W wolnym czasie ćwiczyliśmy, a kierownictwo wspierało nas salą dla zespołu i sprzętem. To była świetna zabawa."
Uwe B., dyrektor ds. zarządzania produktami, Berno

"Należy podkreślić wyjątkową atmosferę pracy w Bernafonie. Profesjonalizm, życzliwość i chęć pomocy są wszechobecne. To jest bezcenne."
Andrzej P., dyrektor generalny, Polska

"Jedną z najlepszych rzeczy w mojej pracy jest to, że raz lub dwa razy w roku spotykam się w siedzibie głównej w Bernie z innymi specjalistami ds. produktów z całego świata. Zawsze dobrze się bawię."
Merlijn V., specjalista ds. produktów, Holandia

"Praca dla marki Bernafon jest jak praca z globalną potęgą, ale tam, gdzie wszyscy znają Twoje imię. Kiedy praca musi zostać wykonana, może to nastąpić z pomocą członków lokalnego zespołu lub kolegi oddalonego o tysiące kilometrów."
Gregory S., menadżer sprzedaży, Wielka Brytania

"Pracując w roli trenera, muszę dużo podróżować i wiąże się z tym wiele przygód."
Sonja K., dyrektor ds. szkoleń i wsparcia produktu, Berno

"Przeprowadziliśmy się z Kanady do Szwajcarii i Bernafon dał nam mozliwość zbudowania wspaniałego szwajcarskiego życia."
Jennifer H., redaktor, Berno

"Dlaczego kocham pracę w Bernafonie; innowacyjna, unikalna technologia, rodzinna atmosfera w całej firmie i to, że wciąż się rozwijamy! Dbamy o szczerość i uczciwość."
Navjeet S. J., menadżer ds. szkoleń , Wielka Brytania

"Bernafon przywiązuje dużą wagę do dobrego samopoczucia pracowników. Znajduje to również odzwierciedlenie w wizji firmy, którą bardzo sobie cenię."
Tiziana D., menedżer ds. mediów społecznościowych, Berno

"Uwielbiam ducha zespołowego i zwyczaje. Raz w roku nasz zespół idzie na godzine rozwiązywanie zagadek w najnowszych pokojach przygód w Bernie. Praca zespołowa, rozwiązywanie problemów i wyobraźnia są kluczem do znalezienia skarbu lub wyjścia z trudnej sytuacji."
Myriam S., kierownik projektu ds. komunikacji marketingowej, Berno

"Lubię wiele zajęć po pracy z kolegami."
Marc E., lider projektu, Berno

"Uwielbiam to, że wód pracowników Bernafona panuje wspaniałe poczucie przynależności do zespołu."
Graeme T., menadżer marketingu, Wielka Brytania

"Bernafon stał się moim drugim domem. Byłem w stanie rozwijać się tutaj jako osoba i jako profesjonalista dzięki niesamowitej grupie ludzi, których z przyjemnością nazywam moimi przyjaciółmi."
Melissa M., koordynator ds. marketingu, Hiszpania

"Najbardziej podoba mi się to, że pracuję dla świetnej marki w interesującej branży."
Fabio L., regionalny dyrektor sprzedaży, Berno

„Razem pomagamy ludziom lepiej słyszeć i komunikować się."

„Razem pomagamy ludziom lepiej słyszeć i komunikować się."